Календарно-тематичне планування,
Музика, 8 клас
Музика, 8 клас
Музична картина світу
№
п/п
|
Тема
|
Теоретичні
відомості
|
Матеріал
для сприймання
|
Матеріал
для виконання
|
К-сть год.,
дата
|
Тема
1. Відлуння епох у музичному мистецтві
|
|||||
1.
|
Відлуння
епох у музичному мистецтві. Музика Й. С. Баха і сучасність
|
Засвоєння
визначення поняття серйозна, легка
музика, естрада, токата; закріплення визначення понять стиль, фуга, поліфонія.
Творчість
Й.-С.Баха.
|
Й.-С.Бах.
Токата і фуга ре-мінор.
Л.Квінт
«Здрастуй, світ» (виконання зірок російської естради).
|
«Здрастуй,
світ»
Сл.
В.Кострова
муз.
Л.Квінт
|
1
|
2.
|
Вічні
почуття
|
Закріплення
визначення понять музичний образ,
академічна, камерна музика, соната.
Творчість
Л.Бетховена.
|
Л.Бетховен.
Соната №14 (1ч.).
|
«Здрастуй,
світ»
Сл.
В.Кострова
муз.
Л.Квінт
|
1
|
3.
|
Оригінальні
творчі знахідки Йогана Штрауса
|
Творчість
Й.Штрауса. Засвоєння визначення терміну піцикато;
закріплення визначення характерних особливостей танцю полька.
|
Й.Штраус.
Полька-піцикато.
П.Майборода.
«Моя стежина».
|
«Моя
стежина»
Сл.
А.Малишка
Муз.
П.Майборода
|
1
|
4.
|
Видатні
педагоги та їх видатні учні
|
Творчість
Л.Ревуцького.
Закріплення
визначення понять симфонія, сонатна
форма.
|
Л.Ревуцький.
Симфонія №2 (фінал).
|
«Моя
стежина»
Сл.
А.Малишка
Муз.
П.Майборода
|
1
|
5.
|
Віковічність
людських пристрастей
|
Засвоєння
визначення назви танцю хабанера. Закріплення понять опера, сюїта.
Творчість
Ж.Бізе та Р.Щедріна.
|
Ж.Бізе.»Хабанера»
з опери «Кармен».
Р.Щедрін.
Балет «Кармен-сюїта».
|
«Здрастуй,
світ»
Сл.
В.Кострова
муз.
Л.Квінт
(виконання).
Розучування
пісні за вибором вчителя та учнів.
|
1
|
6.
|
Бахівські традиції в музиці XX століття, з любов'ю до вічного
й прекрасного
|
Закріплення
визначення понять арія, академічна
музика.
Творчість
Е.Віла-Лобос.
|
Е.Віла-Лобос.
Арія з Бразильської бахіани №5.
|
Виконання
пісні розученої на попередньому уроці.
|
1
|
7.
|
Полістилістика
|
Засвоєння
визначення понять полістилістика, бард.
Закріплення
визначення понять стиль, сюїта.
Творчість
А.Шнітке.
|
А.Шнітке.
«Сюїта в старовинному стилі» (1ч.).
І.Шамо.
«Києве мій».
|
І.Шамо.
«Києве мій».
|
1
|
8.
|
Музика
минулого і сучасність
|
Музична
вікторина
|
Музика
за вибором учителя.
|
Пісні
за вибором учителя.
|
1
|
9.
|
Джаз.
|
Засвоєння
визначення понять спірічуел, блюз, джаз.
Закріплення визначення понять легка
(розважальна) музика, каденція, мюзикл, сюїта.
|
«Молитва»
(спірічуел).
Л.Армстронг.
«Блюз західної околиці».
Д.Херман.
«Привіт, Доллі!».
Дж.Леннон,
П.Маккартні. «Yesterday».
|
Дж.Леннон,
П.Маккартні. «Yesterday».
|
1
|
10.
|
Походження і розвиток рок-музики.
|
Творчість
«Бітлз». Засвоєння визначення понять рок,
рок-н-рол, рок-шоу, сингл, Госпел сонгз, хіт, хіт-парад, хард-рок, диско.
Закріплення визначення понять легка
(розважальна, естрадна), популярна музика.
Закріплення
визначення понять шансон, шансоньє,
диско.
|
Квартет
«Бітлз». «Дівчина», «Yesterday».
Е.Преслі.
«Все гаразд, мамо».
Група
«Queen». «Шоу має тривати».
|
Дж.Леннон,
П.Маккартні. «Yesterday».
|
1
|
11.
|
"Зірки"
французької естради
|
Закріплення
визначення понять шансон, шансоньє,
диско.
|
Шарль
Дюмон. «Ні, я ні за чим не жалкую» у вик. Е.Піаф.
Одна
із пісень П.Каас в авторському виконанні.
Д.Дассен.
«Бабине літо».
|
Дж.Леннон,
П.Маккартні. «Yesterday».
|
1
|
12.
|
"Мега-зірки"
російської естради
|
Засвоєння
визначення поняття масова пісня.
Закріплення визначення понять легка
(розважальна), популярна музика, джаз, бард.
|
Р.Паулс.
«Маестро».
І.Дунаєвський.
Марш з к/ф «Веселі хлоп’ята».
В.Висоцький.
«Песня о друге». Б.Гребенщиков. «Місто золоте».
|
Б.Гребенщиков.
«Місто золоте».
|
1
|
13.
|
Джерела
української естради
|
Закріплення визначення
поняття аранжування.
|
Тріо
Мареничів «Ой у гаю при Дунаю».
А.Солов’яненко
«Там, де Ятрань круто в’ється».
Н.Матвієнко.
«Ой прийшла весна».
В.Івасюк.
«Червона рута».
|
Б.Гребенщиков.
«Місто золоте».
В.Івасюк.
«Червона рута».
|
1
|
14.
|
Майстри
української естрадної пісні
|
Творчість
В.Івасюка.
Закріплення
визначення понять легка (розважальна),
популярна музика.
|
В.Івасюк.
«Два перстені», «Пісня буде поміж нас», «Золотоволоска» та «Я піду в далекі
гори».
|
В.Івасюк.
«Червона рута».
|
1
|
15.
|
Різновиди естрадного жанру
|
Закріплення
визначення понять легка (розважальна),
популярна музика, хіт.
|
Ф.Лей.
«Історія кохання».
Група
«Queen».
«Ми
- чемпіони».
А.Богарчук.
«Тиша навкруги» у виконанні тріо Мареничів.
П.Маріа.
«Млин» (орк.).
Рок-група «Скрябін».
«Все буде добре».
Сл.
і муз. Т. Петриненко
«Господи, помилуй
нас».
|
Сл.
і муз. Т. Петриненко. «Господи, помилуй нас»
|
1
|
16.
|
Відлуння епох у музичному
мистецтві (узагальнення)
|
Узагальнення
тематичного матеріалу.
|
Музична
вікторина.
|
Пісні
за вибором учнів та вчителя.
|
1
|
Тема
2. Музика в діалозі з сучасністю
|
|||||
17.
|
Шедеври
оперного жанру
|
Закріплення
визначення понять романтизм, опера,
лібрето, муз. драматургія, принципи драматургічного розвитку.
Творчість
Дж.Верді.
|
Дж.Верді.
Пісенька Герцога із опери «Риголетто».
М.Катричко.
«Хуртовина».
|
Сл.
і муз. М.Катричко. «Хуртовина».
|
1
|
18.
|
Реформи оперного жанру
|
Закріплення
визначення понять муз. драматургія,
принципи драматургічного розвитку.
Творчість
Р.Вагнера.
|
Р.Вагнер.
Опера «Варкірія». «Політ валькірій».
«Пісня
життя»
|
Сл.
і муз. М.Катричко. «Хуртовина».
«Пісня
життя»
|
1
|
19.
|
Втілення
реформаторських ідей Вагнера в балеті
|
Творчість
С.Прокоф’єва.
Інтерпретація
змісту музичних творів. Закріплення визначення понять музичний стиль (класицизм, романтизм), балет, ноктюрн.
|
С.Прокоф’єв.
Балет «Ромео і Джульєтта» (фрагменти).
|
«Пісня
життя»
|
1
|
20.
|
Кохання,
краса і гармонія
|
Творчість
М.Римського-Корсакова. Інтерпретація змісту музичних творів. Закріплення
визначення понять симфонічна сюїта,
музичний образ.
|
М.Римський-Корсаков.
Симфонічна сюїта «Шехерезада» (фрагменти).
«Вибір
є» муз.
і сл. Ю. Воронюка.
|
«Вибір
є» муз.
і сл. Ю. Воронюка.
|
1
|
21.
|
Музика
у творах духовного змісту
|
Закріплення
визначення поняття духовна музика.
|
Й.Бах. “Аве Мария”.
Молитва
Отче наш».
Era. Ameno.
Перегляд презентації
«Интервью с Богом».
|
«Вибір
є» муз.
і сл. Ю. Воронюка.
|
1
|
22.
|
Симфоджаз
|
Творчість
Дж.Гершвіна.
Інтерпретація
змісту музичних творів. Засвоєння визначення поняття симфоджаз. Закріплення визначення понять джаз, блюз, рапсодія.
|
Дж.Гершвін.
«Рапсодія в блюзових тонах».
І.Білозір.
«Ласкаво просимо».
|
І.Білозір.
«Ласкаво просимо».
|
1
|
23.
|
«Неовіденська» оперета. Імре Кальман
|
Творчість
І.Кальмана.
Інтерпретація
змісту музичних творів. Засвоєння визначення поняття оперета (музична комедія, мюзикл).
|
І.Кальман.
Оперета «Сільва».
Слова Д. Луценка, музика А. Пашкевича, «Мамина
вишня».
|
І.Білозір.
«Ласкаво просимо».
Слова Д. Луценка, музика А. Пашкевича, «Мамина вишня».
|
1
|
24.
|
Ісак Дунаєвський — класик радянської оперети
|
Творчість
І.Дунаєвського.
Інтерпретація
змісту музичних творів. Засвоєння визначення поняття оперета (музична комедія, мюзикл).
|
І.Дунаєвський.
«Пісня про Одесу». Оперета «Біла акація» (фрагменти).
|
Слова Д. Луценка, музика А. Пашкевича, «Мамина
вишня».
|
1
|
25.
|
Авангардизм
в українській музиці. Валентин Сильвестров
|
Творчість
В.Сильвестрова.
Інтерпретація
змісту музичних творів. Засвоєння визначення понять авангардизм, кітч.
|
В.Сильвестров.
«Кіч-музика».
Слова Д. Павличка, музика О. Білаша, «Два кольори».
|
Слова Д. Павличка, музика О. Білаша, «Два кольори».
|
1
|
26.
|
Музика в діалозі з
сучасністю» (часткове узагальнення теми).
|
Узагальнення
понять.
|
Музична
вікторина.
|
Пісні
за вибором учнів та вчителя
|
1
|
27.
|
Твій діалог з Бетховеном
|
Інтерпретація
змісту музичних творів. Закріплення визначення понять класицизм, романтизм, музична драматургія, симфонія.
|
Л.Бетховен.
«Елізі», Симфонія №9 ода «До радості».
І.Шамо
«Три поради».
|
Б.Гребенщиков.
«Місто золоте».
І.Шамо
«Три поради».
|
1
|
28.
|
Твій
діалог з Бетховеном (продовження)
|
Інтерпретація
змісту музичних творів. Закріплення визначення понять класицизм, романтизм, музична драматургія, сонатна форма.
Творчість
Л.Бетховена.
|
Л.Бетховен.
«Патетична соната» (№8).
|
І.Шамо
«Три поради».
|
1
|
29.
|
Творчість
Миколи Лисенка як відображення життя народу
|
Інтерпретація
змісту музичних творів. Закріплення визначення понять класична музика, кантата.
|
М.Лисенко.
«Б’ють пороги».
Сл.
В.Крищенка,
Муз.
О.Злотника
«Родина».
|
Сл.
В.Крищенка,
Муз.
О.Злотника
«Родина».
|
1
|
30.
|
Творчість
Миколи Лисенка як відображення життя народу» (продовження)
|
Інтерпретація
змісту музичних творів. Закріплення визначення понять камерна музика, вальс, романс.
Творчість
М.Лисенко.
|
М.Лисенко.
Романс «Безмежнеє поле», Вальс ре-мінор.
|
Сл.
В.Крищенка,
Муз.
О.Злотника
«Родина».
|
1
|
31.
|
Музика Чайковського як символ краси, правди і
щирості
|
Інтерпретація
змісту музичних творів. Закріплення визначення понять концерт, сонатна форма та її складові, камерна музика, романс.
Творчість
П.Чайковського.
|
П.Чайковський.
Концерт для ф-но з оркестром №1 (1ч.).
Сл.
Г.Полонського,
Муз.
К.Молчанова «Журавлина пісня».
|
Сл.
Г.Полонського,
Муз.
К.Молчанова «Журавлина пісня».
|
1
|
32.
|
Музика
Чайковського як символ краси, правди і щирості» (продовження)
|
Інтерпретація
змісту музичних творів. Закріплення визначення понять симфонія, сонатна форма, сонатно-симфонічний цикл.
|
П.Чайковський.
Симфонія №6 (фінал).
|
Сл.
Г.Полонського,
Муз.
К.Молчанова «Журавлина пісня».
|
1
|
33.
|
Євген Станкович. Діалог із сучасником
|
Інтерпретація
змісту музичних творів. Закріплення визначення понять балет, камерна музика, триптих, авангардизм, неофольклоризм.
Творчість
Є.Станковича.
|
Є.Станкович.
Триптих для скрипки та фортепіано «На Верховині»,
Балет
«Ольга» (фрагмент).
Сл. Ю.Рибчинського,
Муз. І.Карабиця
«Пісня на добро».
|
Сл. Ю.Рибчинського,
Муз. І.Карабиця
«Пісня
на добро».
|
1
|
34.
|
Євген Станкович. Діалог із сучасником (продовження)
|
Інтерпретація
змісту музичних творів. Засвоєння визначення поняття фольк-опера. Закріплення визначення понять опера, неофольклоризм.
|
Є.Станкович.
Фольк-опера «Цвіт папороті» (фрагменти).
|
Сл. Ю.Рибчинського,
Муз. І.Карабиця
«Пісня
на добро».
|
1
|
35.
|
Музика в діалозі з сучасністю (узагальнення)
|
Узагальнення
тематичного матеріалу, підведення підсумків навчального курсу «Музичне
мистецтво».
|
Музична
вікторина.
|
Виконання
вивчених пісень
|
1
|
Немає коментарів:
Дописати коментар